De groei van consumenten met een interesse in duurzaamheid neemt toe. Vooral onder millennials en generatie Z. Volgens platform Pinterest gebruikte deze doelgroep dubbel zo vaak zoektermen met betrekking tot duurzaamheid ten opzichte van andere generatiegroepen. Zo was de zoekterm Sustainable Living the meest gebruikte zoekterm, aldus Pinterest.
Consumer Insights Manager Swasti Sarna van Pinterest licht toe: “We zien een groei onder onze gebruikers die zoeken naar milieuvriendelijke ideeen met betrekking tot een bewuste levensstijl. Gezien de huidige staat van de wereld op het gebied van milieu en politiek willen mensen het gevoel hebben dat ze impact hebben en verandering teweegbrengen.”
Het gebruik van de zoekterm Sustainable Fashion Brands is met 49% toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Duurzame merken plukken hier de vruchten van. Het Californische Fair Trade merk prAna meldde dat website traffic afkomstig van Pinterest met maar liefst 28% is toegenomen.
Ook zoeken Pinners – benaming voor gebruikers van Pinterest – naar manieren om duurzamer met kleding om te gaan. Door het platform worden pinners geïnspireerd om kleding te ruilen met anderen of te huren.
Andere veel gebruikte zoektermen met betrekking tot duurzaamheid zijn: sustainable architecture, sustainable fashion, self-sustainable living, sustainable packaging en sustainable products.
Op basis van de onderzoeksresultaten van Pinterest kan er gesteld worden dat consumenten, in het specifiek jongeren, opzoek zijn naar handelingsperspectief die bijdragen aan het verwezenlijken van een bewuste levensstijl. Ben jij ook opzoek naar duidelijke tools? Check onze website en blok 4 t/m 13 oktober alvast in je agenda!
Comments are closed here.